1: Terveys
Näin ei voi elää. Tai voi, muttei kovin pitkää elämää. Haluan näyttää lapsille esimerkkiä terveellisistä elintavoista.

2: Ulkonäkö
On kivempi näyttää hoikalta kuin ayshire-lehmältä. Mun työpaikalla on suurin osa todella pinnallista porukkaa, joille ulkonäkö, vaatteet ja se, mitä muille näkyy, on kaikki kaikessa. On siellä muutama ylipainoinen nainenkin, mutta ne ovatkin sitten hommanneet geelikynnet ja tekoripset näyttääkseen hyvältä. Mäkin haluan näyttää hyvältä!

Triggereinä ovat toimineet tietysti se, että vaaka näytti enemmän kuin koskaan. Mutta myös yhden työkaverin kysymys "Oletko raskaana?" ja pomon palaverissa harmittomasti heittämä kommentti siitä, että mun salasana olisi munkkipossu. No ei ollut ihan harmiton, kyllä sen jälkeen hiljeni kaikki. Herkempi olisi ottanut itseensä...

BMI 77,4 kilolla mulle (pituus 173 cm) on "lievästi lihava". Siis LIHAVA. YLIPAINOINEN. Voi oksennus! Alle 25 on jo normaalipainoinen, sen saavutan 74,5 kg:lla jolloin olen "normaalipainoinen". Tavoitepainolla 67 kg BMI on 22,5.

Tilastot motivoi mua, ja janoan tuloksia. Käytän liikkuvissa lajeissa Sports Trackeria ja kaikki liikunnat kirjaan Heia Heiaan. Painosta ja BMIstä aion piirtää excell-käppyröitä.

Punnituspäiväksi valikoitui nyt kuin itsestään keskiviikko. Kirjaan keskiviikon tulokset Exceliin ja koska kuitenkin käyn vaa'alla lähes joka päivä (onko se sitten hyvä vai huono juttu?), kirjaan ne puhelimeen Target Weight -sovellukseen muistiin.