Eilen illalla teki mieli karkkia, ihan vaan siksi että sitä oli Korkeasaaresta Fazerilta saatu ja kotiin kannettu pussikaupalla. Lapset ei meillä karkista juuri perusta, joten ei ole karkkipäivää käytössä. Suklaata syödään silloin kun sitä on, ehkä kerran kahdessa viikossa ja pääsiäisenä joka päivä  Minähän söisin suklaata vaikka joka päivä, mutta se nyt ei vaan ole juuri nyt mahdollista.

No siis, karkkipussit huutelee kaapissa, mutta minä yritin olla vahvempi. Tulin selaamaan laihdutusblogeja - siis hetkinen! Onko tää munkin sellainen laihdutusblogi? Mieluummin puhuisin elämäntavan muutoksesta kuin laihduttamisesta, dieetistä tai laihdutuskuurista.

Vaikka en muuttanut ruokatottumuksia ruokapäiväkirjaa varten, ajattelin kuitenkin, että sen jälkeen voisin löysätä. Löysätä mitä? Vyötä? Muiden jutuista sain puhtia. Katsoin omaa kehittymistä tuosta oikeasta reunasta ja mietin, haluanko mä lähemmäs vai kauemmas tavoitteesta. Valitsin haluta lähemmäs, ja sen jälkeen ei enää tehnyt mieli karkkia.

Jos ottaisin tänään, ottaisin myös huomenna ja ylihuomenna. En voi ottaa vain yhtä, pitää ottaa monta. Kuulostaako alkoholistilta? Mä olen karkkinarkki, en pahinta laatua, mutta häiritsevällä tavalla. Mun on aina ollut helpompi olla ottamatta eka karkki kuin toinen, kolmas, kahdeksas tai viideskymmenesneljäs. Eli karkin suhteen mä olen nyt nollalinjalla sen aikaa, että a) pääsen tasapainoon b) joku muu syö ne karkit pois kummittelemasta.

Kun olin muksujen kanssa kotona, saatoin helposti syödä puoli pakettia keksejä - tai no, paketillisenkin jos oikein väsytti - kun naperot oli päiväunilla ja mulla oli omaa aikaa. Olin koneella ja mussutin. Raskauskilot vaihtuivat itse mussutetuiksi kiloiksi.

Ja mulla on kuulkaa ollut kotona keittiössä oikein herkkulaatikoksi nimetty ylälaatikko ennen, mutta keittiöremontin myötä luovuin järjestelystä. Nyt mulla on yleensä vaan jotain leivontasuklaata varastossa. Ja NIIN epätoivoinen mä en sentään ole että ne söisin.

On niin voittajaolo, kun vastustin eilen karkkia! Ja nyt kun olen tämän vastustamisen julkisesti esittänyt, en kehtaa muinakaan päivinä mässyttää salaa