Syksy on kai alkanut, kun mä palelen. Tosin mä palelen aina, paitsi helteellä, saunassa, liikkuessa tai loppuraskaudessa.

Talvella kun oikein kylmettyy, beba on jäässä koko illan. Ei siellä rasvan seassa veri kierrä, mutta ei se mitään eristäkään. Välillä sulamiseen menee koko yö. Töissä ei kukaan enää ihmettele, että miksi mulla on aina pashmina tai shaali. Niin ja lisälämpöpatteri työpöydän alla, tottakai. Jokohan sen voisi laittaa päälle - elokuussa?! Tää on superärsyttävää! Aina pitäisi varata kerroksia mukaan siltä varalta, että tulee kylmä. Kylmä auto on kauheinta mitä tiedän aamutuimaan, tänäänkin räppäsin penkinlämmittimen päälle.

Jostain olen bongannut, että palelu voisi olla oireena kilpirauhasen (olikos se nyt) vajaatoiminnassa (vai sittenkin liikatoiminnassa?).  En polta röökiä, eli se ei ainakaan ole syynä heikkoon ääreisverenkiertoon. Olen ajatellut lääkkeeksi avantouintia ensi talvena, ei siitä ainakaan haittaa voisi olla, mutta jos se vaikka vilkastuttaisi verenkiertoa.

Mutta varsinaista asiaa liipaten: eilen en enää ollenkaan muistanut niitä kummittelevia karkkipusseja!